אפשר לנשום לרווחה – השמיים נפתחו מחדש! לאחר תקופה ארוכה וממושכת של סגרים ומגבלות בתקופת הקורונה, סוף סוף ניתן לראות שינוי מגמה. לאחר הסרת המגבלות וההקלות הנרחבות בשוק התיירות הגלובלי – כעת נצפית עלייה במאות, ולעתים אף באלפי אחוזים, בחיפוש אחר טיסות, נופש ואטרקציות, כפי שבא לידי ביטוי במנוע החיפוש של גוגל. חיפוש טיסות, מלונות, חדרי אירוח ואטרקציות – מעולם לא היה קל יותר! כיום ניתן לתכנן את הטיול בקלות וביעילות, הכל בעזרת מנוע החיפוש המתקדם של Google Travel. אז מה זה בעצם Google Travel (בעברית – גוגל נסיעות), ואיך זה נראה? 

Google Travel

Popular destinations

אז כפי שציינו, גוגל Travel היא מערכת המאפשרת לגולשים לתכנן חופשה חלומית בקלות ובמהירות, לאתר יעדים פופולריים, ואף לשמור אותם ב-"מועדפים" (Bookmarks) בגוגל Maps. 

Save things you want to do

Explore / מידע נוסף

בעזרת לשונית זו (Explore) ניתן לקבל תוצאות עבור יעדים פופולריים ברחבי העולם, המוצגות הן כמודעות טקסט והן בגוגל מפות, לרבות אופציות לטיסות, לינה ביעד המבוקש, וכמובן מחירים. בחירה ביעד מסוים תציג את האטרקציות המרכזיות של העיר, למשל – "מה כדאי לעשות ברומא", לצד דירוג המקום. 

Google Travel - Explore Tab

Things To Do / דברים שאפשר לעשות

נשתמש בלשונית זו על מנת לגלות מקומות שווים לביקור, לצד אטרקציות ופעילויות פופולריות ביעד הנבחר, כולל אתרים מובילים, מסעדות, דרכי נסיעה, שכונות בולטות, ועוד. ניתן להתעדכן בביקורות מבקרים, לקרוא מאמרי טיולים ומידע אחר שיעזור לתכנן את הטיול, ואפילו לדייק את החיפוש על ידי אפשרויות סינון מתקדמות לפי תחומי עניין, למשל – "ידידותי לילדים", "בחוץ" ו"אמנות ותרבות", ועוד. 

Google Travel - Things To Do Tab

Google Flights / טיסות

גוגל טיסות היא פלטפורמה המאפשרת למצוא את הטיסות המשתלמות ביותר ליעד המבוקש – הן במחינת עלויות ותעריפים, והן מבחינת זמנים, תדירות, עצירות ביניים, וכו'. מיותר לציין שניתן להזמין את הטיסה אונליין, ואף להתאים אישית את המטבע (Currency), השפה או המדינה המבוקשת. גם כאן, אפשרויות סינון תוצאות מתקדמות עוזרות לנו למטב את החיפוש שלנו (עצירות ביניים, חברות תעופה, מחירים, עמלות, כבודה, ועוד).

Google Travel - Flights Tab

Google Travel - Flights Tab

Hotels & Vacation Rentals / מלונות ויחידות אירוח

באמצעות חיפוש מלונות ויחידות אירוח ניתן לקבל את היצע המלונות ביעד המבוקש. אפשרויות הסינון מדייקות את החיפוש לפי מחיר, דירוג, מבצעים, ספא, סוג הנכס, מתקנים, שירותים ומלונות אקולוגיים.

Google Travel - Hotels Tab

גוגל טיסות ומלונות ממשיכים להרחיב את החשיפה באמצעות תוצאות החיפוש ולתפוס מקום בדף התוצאות של מנוע החיפוש (SERP), מה שמייצר קליקים ותנועה לעמודים שלהם והזמנות בחינם. גם אם אתר ידורג במיקום אורגני גבוה, הוא עדיין יופיע תחת גוגל טיסות ומלונות.

החדשות הטובות

למרות שגוגל נותנת עדיפות בעמודי התוצאה לפלטפורמות שלה, לעומת מודעות של סוכנויות נסיעות מקוונות (OTA), הדברים החלו להשתנות. גוגל טיסות כבר אינה תוצאה ממומנת, ושינוי זה, פירושו שהתוצאות יתבססו על מידת הרלוונטיות של המודעות והנכסים המשרתים את המשתמשים. בעזרת יישום שיטות ואסטרטגיות מומלצות לקידום אורגני לאתרים אפשר לנצח את מודול הטיסות והמלונות של גוגל.

הגולשים כבר מתחילים לתכנן את הטיולים הבא שלהם. אז איך מוודאים שהאתר שלך הוא זה שהם רואים ראשון?

 

ריכזנו לכם את הטיפים המובילים שלנו לשיפור הדירוגים במנוע החיפוש: 

סכמות נתונים מובנים

דירוג טוב בגוגל Maps ובחבילה המקומית הוא קריטי ביותר עבור כל מלון. הופעה בתוצאות החיפוש המקומיות מעניקה לנכס יתרון מובהק של בולטות ונוכחות ויזואלית. עם זאת, לרוב גוגל מציגה רק קומץ נכסים בעמוד הראשון. כדי להיחשף לשאר, הגולש חייב להיכנס לגוגל Maps. גם כאן, ניתן להשתמש באפשרויות שונות כדי לסנן את התוצאות. הטמעת סכמה בצורה נכונה עוזרת בבידול המלונות מתוצאות אחרות.

גוגל עסקים GMB

מיטוב נכס קיים בגוגל עסקים מהווה יתרון משמעותי, וכולל התמקדות בתוכן מקומי, הקפדה על מעקב אחר הביקורות והשארת תגובות בהתאם (על מנת להגביר את אמון הגולשים במותג). בנוסף, יש לערוך את השירותים והמתקנים בבית המלון, ולספק דגשים רלוונטים לעסק, הכוללים מידע כגון "ידידותי לחיות מחמד", "Wi-Fi חינם" ו"חניה חינם", מלונות אקולוגיים או חסכוניים בחשמל ומים. לצד זאת, אנו ממליצים גם על העלאת פוסטים באופן עקבי ומתמשך, עדכון מידע כללי, עדכונים אודות אירועים קרובים ושירותים חדשים, וכו'. באופן זה גוגל יעדיף לקדם אתכם יותר על פני מתחרים אחרים.

אופטימיזצית התוכן 

על ידי שימוש בביטויים מבוססי נפחי חיפוש, התמקדות באטרקציות וחוויות המובילות תנועה לאתר. ביטויים כמו "מה לעשות ב[עיר] בסוף השבוע הזה", או "הדברים הטובים ביותר לעשות עם ילדים ב[עיר]" ממשיכה להיות אסטרטגיה מעולה לקידום אורגני. סוג זה של תוכן יכול בקלות להפוך לנכס עם נוכחות איתנה, פוטנציאל לדירוג לפרקי זמן ארוכים, ואף לתרום משמעותית להרחבת קהלי היעד.

3 מאפיינים חדשים של גוגל Travel ו-Tour Booking

ישנם שלושה פיצ'רים חדשים הזמינים כעת עבור מפעילי אטרקציות ותיירות:

השוואת מחירים    |   הזמנת אטרקציות נוספות   |   עריכת מחירים 

גוגל הכריזה לאחרונה על שלושה פיצ'רים חדשים לעסקים להזמנת נסיעות וטיולים, אשר נועדו להקל על הגולשים בהזמנת כרטיסים ואטרקציות ישירות דרך גוגל, לצד מתן היכולת לעסקים להתחבר ללקוחות פוטנציאליים.

קישורים להזמנת כרטיסים לאטרקציות 

פיצ'ר אשר הושק לראשונה דרך תוצאות החיפוש בספטמבר 2021 וכעת זמין בגוגל מפות (מובייל ודסקטופ). מבקרים יכולים להשוות במהירות מחירי כניסה בין שותפים שונים.

Tickets

חוויות הקשורות לאטרקציה מוצגות כעת בנפרד (למשל סיור משולב בפסל החירות וסיור אליס איילנד). כרגע הפיצ'ר זמין בעמודי התוצאה בחיפוש הקלאסי, אך בקרוב יושק גם בגוגל מפות.

Tickets 2

בעתיד הקרוב תציג גוגל קישורים להזמנת כרטיסים ברישומי העסקים דרך תוצאות החיפוש או המפות עבור מפעילי טיולים ופעילויות.

עריכת מחירי הכרטיסים בפרופילים של גוגל עסקים

בעלי אטרקציות יכולים לערוך את מחירי הכרטיסים וקישורי ההזמנה ישירות בפרופיל גוגל העסקי, ובקרוב יוכלו גם מפעילי סיורים ופעילויות ליהנות מאותה האפשרות.

מודעות ממומנות 

פיצ'ר זה הושק גם הוא בספטמבר 2021 – מודעות ממומנות מופיעות כעת בהקשר לשאילתות רלוונטיות ב-24 מדינות, והן יכולות להופיע בפאנלים ייחודיים אינפורמטיבים על אטרקציות בתוצאות חיפוש, ולהחליף את מה שיכול היה להיות מודעת טקסט רגילה.

Tickets 3

 

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!