גוגל משחררת לנו מידי פעם שינויים שנועדו לשפר את תוצאות החיפוש, לפעמים העדכון מורגש ולפעמים פחות. עדכוני הליבה נועדו להבטיח שאנו מספקים לגולשים שלנו תוכן רלוונטי לחיפוש.
העדכון E-A-T ראה אור לראשונה ב- 2017, גוגל ממשיכה לעדכן ולחזק אותו.
כיום חשוב לתת לו תשומת לב כי אם הושפעתם לרעה מכל עדכון ליבה שגוגל מפרסם, יש לחזור לעדכון הבסיס של E-A-T ולבדוק אם ההנחיות באתר עומדות בתקן שלו.


מה הוא עדכון גוגל E-A-T ולמה זה חשוב ל- SEO?


ראשי התיבות של E-A-T – מומחיות, סמכותיות ואמינות וזה מה שהוא מייצג.
האתר שלך הוא מה שאתה מכניס אליו, E-A-T הן ברמת העמוד והן ברמת האתר. התוכן הטוב ביותר ישרת את קידום האתר seo.
לכן יש לוודא ולהקפיד שכל חלק באתר עומד בדרישות גוגל.
מומחיות (Expertise) – אתה צריך להיות מומחה בתחומך בעיקר באתרי רפואה פיננסים או משפטים עליך להציג מיומנויות בתוכן פחות מתייחס לאתרי רכילות, 
סמכותיות (Authoritativeness) – עליך להראות שאתה הסמכות בתחום שלך.
אמינות (Trustworthiness) – הגולשים צריכים לדעת שהם יכולים לסמוך עליך לבטוח בך ושאתה אתר אמין ומדוייק בעיקר באתרי מסחר אונליין, הדבר הראשון שתרצה לעשות הוא לקבל אישור SSL, זה גם אחד מהגורמים לנקודות זכות בגוגל.
דף או אתר שחוסך בנ"ל זו סיבה מספקת לתת דירוג באיכות נמוכה.  יש ליצור תוכן מרתק, שימושי ומדויק!


אתה הוא מה שאתה אוכל (E-A-T)


כפי שאתה צריך לאכול כדי לחיות כך גם האתר שלך, צריך אוכל צריך תוכן

למה זה כל כך חשוב?

זה נכון כי ציון האיכות של גוגל לא קובע את דירוג הדף ע"י מומחיות, סמכותיות ואמינות.
בפברואר 2019 גוגל הודיעה כי E-A-T  מהווה חלק חשוב באלגוריתם שלה והוא בין שלושת השיקולים המובילים בתחום איכות הדף. זוהי תכונה ראשונה של דף באיכות גבוהה.

כדי להתחיל לשים לב לתוכן האתר, E-A-T יקבע  את ערך האתר, עד כמה האתר או העמוד מספק לגולש את מה שחיפש ונותן חווית משתמש טובה. אם האתר עמד בסטנדרטיים של הגולש, אם הגולש חש בנוח לקרוא לשתף ולהמליץ על התוכן זו הסיבה שמשתמשים יעדיפו את האתר שלך.
בסופו של תהליך ל- E-A-T יש השפעה ישירה על אופן בו גוגל תדרג את האתר שלך.


מה הם דפי YMYL ואיך הם קשורים ל E-A-T בקשר הדוק?


YMYL הם "דפי הכסף שלך או חייך" דפים חשובים, לרוב מדובר באתרי רפואה, משפט או פיננסי. אתר שנותן יעוץ באחד מהנושאים הנ"ל ויכול להשפיע באופן חיובי או שלילי על בריאותו או עושרו של הגולש. אתר זה חייב שיהיה אמין וסמכותי.

גם אתר שהינו חנות אינטרנטית שמבקשת את כרטיס האשראי שלכם, או בלוג הורות שנותן יעוץ נחשבים לדפי  YMYL.

אם בדפי YMYL חסר E-A-T האתר הינו ברמה נמוכה. הסיבה לכך כי באתרים אילו רמת האמינות צריכה להיות גבוהה, הגולש צריך להיות בטוח בעת ביקורו בדף.
זכרו מומחיות, סמכותיות, ואמינות הם האוכל שהגולש מחפש וככל שהתוכן יענה כל צרכי החיפוש שלו הוא יקבל את ה- E-A-T.


איך האלגוריתם של עדכון E-A-T עובד?


נראה שהסוד שמור אצל גוגל , כמו בהרבה עדכונים, הוא איננו נוטה לחשוף איך האלגוריתם שלו עובד.
הניסיון הראשון של גוגל היה ב-2017, הוא ניסה לקבוע לאילו אתרים יש E-A-T  טוב וליישם את זה באלגוריתם.

אתרים מדווחים כי ראו ירידה בתנועה ואיבדו עמדות דירוג והיה ברור כי שהמאמרים שלהם חסרים E-A-T. עדכון נוסף עם רכיב חזק פורסם ב-2018

לתת חשיבות לכותבי התוכן.

גוגל עשויה לדרג את הדף כאיכות נמוכה אם כותב המאמר חסר מומחיות לנושא.
יש כותבי תוכן ועיתונאים שכותבים נפלא אך אין להם שום מומחיות בנושא עליו הם כותבים.
ביעוץ מס תעדיפו לקרוא מאמר של עיתונאי או רואה חשבון סמכותי בתחום? אם אובחנת במחלה האם תרצה לקרוא בנושא ע"י כותב תוכן או רופא מומחה?

בוודאי תרצה לקרוא מאמרים שנכתבו ע"י אנשים בעלי סמכות ומומחיות, בעלי מקצוע שאתה מאמין בהם אנשים עם E-A-T, גוגל מתעדפת מאמרים סמכותיים שנכתבו ע"י מומחים הטובים בתחום. אתרים עם מאמרים מקצועיים זוכים לדירוג גבוה.
גוגל מחשיבה הרבה אתרים באיכות נמוכה בגלל חוסר כותב E-A-T.

.


איך לשפר את ה- E-A-T בעיני גוגל?


  • לקבל ביקורות טובים – סביר שגוגל משתמשת בדירוג מאתר שלישי, אם רוב הגולשים יתלוננו אל אמינות האתר שלך זה ישפיע.
  • קבל אזכורים מויקיפידיה או צור דף ויקיפדיה משלך – למרות שקישורים מויקיפדיה אינם חשובים ל- SEO אבל אזכור באתר כה סמכותי יכול לעזור.
  • קבל אזכורים באתר סמכותיים – זה היבט חשוב הסמכותיות, לא מדובר על קישור או אזכור ששילמת עליו או סיפקת תוכן, אלא אם אנשים במקומות סמכותיים מזכירים אותך.
  • קבל אזכורים בפורומים –  אין כמו מידע מועיל שניתן עליך ע"י משתמשים אחרים אבל בפורומים איכותיים.
  • היה אמין – גוגל ביצעה שינויים באלגוריתם ע"מ ליצור אמון, הבטיחות משחקת פה תפקיד. אתר עם בעיות אמינות יורד בדירוג.
  • עשה ככל האפשר כדי להפגין E-AT באתר שלך – אפשר להציג מידע מהסוג גם בדף הבית וגם באודות.

ציון האתר הכללי לא יקבע ע"י E-A-T אבל חשוב לזכור שיש קשר הדוק בינו לבין הדירוג האתר שלך ובגדול איך גוגל רואה את האתר שלך.
 E-A-T יקבע אם לעסק שלך יש מוניטין טוב או רע ואיך הוא מצטייר בעיני הגולשים.
מומחיות, סמכותיות ואמינות הם חלק בלתי נפרד מהאתר שלך, אתרים רבים שיפרו את הדירוג שלהם והגדילו את ההמרות לאחר יישום שינויי E-A-T.

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!