כל שינוי באלגוריתם של גוגל מעורר עניין רב וגם חששות משמעותיים. אחת למספר חודשים מכריזה החברה ששינתה את האינטרנט ובעצם את החיים של כולנו על עדכון ליבה – ואחרי העדכונים האחרונים מומלץ בחום לכל בעלי האתרים להתעמק בהם, ולהבין כיצד הם משפיעים על הדירוגים של מנוע החיפוש הפופולרי.

העדכון של יוני 2019 והשפעתו על אתרי YMYL


ב-2019 היו שני עדכוני גוגל משמעותיים, האחד ביוני והשני בספטמבר. לקראת השינוי ביוני כל מי שעוסק בקידום אורגני ציפה לראות כיצד הוא ישפיע על התחום, גם בגלל ההכרזה הרשמית של החברה (שבדרך כלל מעדיפה מדיניות של עמימות), וגם בגלל שבקיץ 2018 הציגה גוגל עדכון בשם מדיק שיצר תמורות של ממש עבור אתרים שמוגדרים כ-YMYL. המונח מייצג ראשי תיבות – Your Money or Your Life, והכוונה היא לאתרים שהמידע שמוצג בהם משפיע על קבלת החלטות חשובות מאוד שנוגעות לחיים שלנו או לכסף שלנו. בעיקר נכללים בקטגוריה אתרים רפואיים, אתרים בתחום הפיננסים וההשקעות ואתרים שמספקים מידע משפטי.
העדכון מדיק העלה את רף הדרישות מאתרי YMYL. אתרים אלה נבחנים גם על-ידי מעריכי איכות אנושיים, כשמטרת הפידבק של בני האדם היא לשכלל את האלגוריתם שלפיו מדרגת גוגל אתרים. עדכון הליבה של יוני 2019 המשיך את המגמה של מדיק, ובהתאם קידום אתרים של רופאים, יועצי השקעות, מומחים פיננסיים, עורכי דין וכו' ב-2020 חייב להיות מוקפד במיוחד.
הגדרת האיכות המקובלת היא E-A-T, ראשי תיבות של המונחים Expertise-Authority-Trustworthiness – ובעברית: מומחיות, סמכותיות, מהימנות. המומחיות באה לידי ביטוי בידע מקיף, מעמיק ועדכני. הסמכותיות היא זו שמייצרת השפעה, והמהימנות מחייבת דיוק מוחלט, אפס שגיאות ומתן דוגמאות שמבוססות על מקרים אמיתיים (גוגל יודעת להצליב נתונים וכך למשל להבין אם מפרסם התוכן הוא אכן רופא, ועד כמה הוא בעל ידע וסמכות בתחומו).

גיוון רב יותר בתוצאות החיפוש


השפעה נוספת של עדכוני גוגל מ-2019, ובפרט זה מיוני, היא גיוון רב יותר בתוצאות החיפוש – דבר שבאופן טבעי משפיע מאוד על כל תהליך קידום אורגני ובפרט משפר את הסיכוי של העסקים היחסית קטנים להתברג לצמרת הדירוגים.
השאיפה של גוגל היא לא להציג יותר מ-2 דפים ששייכים לאותו דומיין בתוצאות אותו חיפוש, ולפי התוצאות הראשוניות היא בדרך הנכונה להשיג את המטרה הראויה.

העדכון של ספטמבר 2019 וההמלצות בעקבותיו


גם בספטמבר נכנס לתוקף אחד מאותם עדכוני גוגל שהשפיעו במידה ניכרת על תוצאות חיפושים רבים, ולמעשה גם באוקטובר נרשמו תזוזות רבות בדירוגים – מעין אפטר שוק לעדכון.
מהות העדכון של סוף הקיץ הייתה שיפור הביצועים של האלגוריתם, כך שהתפישה של גוגל לגבי אתרים שמספקים חוויית משתמש מוצלחת תתממש בפועל. בהתאם מקדם אתרים אחראי ומיומן נדרש בעיקר להקפיד עוד יותר על התנהלות לפי המדיניות שעליה ממליצה גוגל: ראשית, קישורים נכנסים אך ורק מאתרים סמכותיים, מהימנים ורלוונטיים לאתר המקודם. שנית, ביצוע פעולות שונות שמבטיחות טעינה מהירה במיוחד של האתר, שכן גוגל מייחסת לכך משקל נכבד. והכי חשוב – תוכן מצוין.
ההמלצה האחרונה תקפה לכל האתרים ובפרט לאתרי ה-YMYL. במסגרת קידום אתרים אלה חשוב מאוד שהכותב יהיה סמכותי, וזאת מעבר לתוכן האיכותי לכשעצמו (גוגל עלולה לפקפק בתוכן רק כי היא לא מזהה את הסמכותיות של הכותב). עוד דגש שכדאי לקחת בחשבון הוא שהחברה שהפכה לשם נרדף לחיפושים באינטרנט הולכת ומשכללת את מידת ההבנה של הכוונה האמיתית של כל גולש וגולשת, ובהתאם מייחסת משקל מופחת למילות המפתח המדויקות. בהתאם חובה להקפיד על תוכן שמבין גם הוא מה הגולשים רוצים וצריכים, ומספק להם מענה מפורט, מדויק, עדכני ומהימן.

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!