גופים ציבוריים ומשרדים ממשלתיים בישראל מחוייבים, על פי חוק, לפרסם פנייה ציבורית לנותני שירותים בטרם הם בוחרים איש מקצוע לביצוע פרוייקט ומתקשרים איתו בחוזה. כך, בכל עת שמשרד ממשלתי, חברה ממשלתית או קופת חולים בישראל מעוניינת להוציא פרוייקט אל הפועל, היא מחוייבת לפרסם את פרטי הפרוייקט והדרישות מבעל המקצוע בטרם תבחר במבצע שיקבל לידיו את הפרוייקט. החיוב לפרסום מכרזים בטרם התקשרות עם איש מקצוע מאפשר מתן הזדמנות שווה לאנשי מקצוע שונים, להיבחר לביצוע הפרוייקט על סמך ניסיונם, יכולתם, והאיתנות הכלכלית שהם מציעים. ההיקשרות דרך מכרז מפחיתה את הסיכוי שבעל מקצוע מסויים ייבחר שוב ושוב על בסיס חוסר במידע בנוגע לעבודה של אנשי מקצוע אחרים.

מה הם מכרזים ממשלתיים ומי הקבלנים הרשאים להגיש הצעה לביצוע פרוייקטים מטעמם?

אתרי אינטרנט שונים בישראל מפרסמים מכרזים בנוגע לאיוש משרות ופרוייקטים שאושרו לביצוע על ידי גופים ממשלתיים בארץ. הפרוייקטים בתחומים מגוונים ושונים, ביניהם נדל"ן, בריאות וסיעוד, חשמל, תשתיות, חינוך ותרבות, תקשורת, רכישה או השכרה ותחזוקת רכבים, הנדסה ואדריכלות, ועוד רבים אחרים. דוגמאות לגופים המפרסמים מכרזים ממשלתיים: רשות מקרקעי ישראל, לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ), מרכזים רפואיים, מרכז יצחק רבין לחקר ישראל, רשות המיסים בישראל, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, ועוד.

כל מכרז מכיל גם תנאים להגשת בקשה, ובחלק מן המכרזים נדרש הפונה להציג איתנות כלכלית מתאימה אשר תאפשר לו להשלים את הפרויקט. הגשת מועמדות לכל פרוייקט תיעשה בדואר, במייל, או בהגשה אישית (על פי הכתוב בתיאורי הפרוייקט) בצירוף המסמכים המתאימים.

קידום אתרים בתחום מכרזים ממשלתיים

פרסום של מכרזים ממשלתיים בפלטפורמות מקוונות הינו יעיל, מהיר, ומדויק ומאפשר חשיפה גבוהה ומספר פניות רב יותר. קידום אתרי מכרזים ממשלתיים הינו עבודה מקצועית ומדוקדקת, ומטרתה להגדיל את כמות הנחשפים לכל מכרז מפורסם כמו גם את כמות הפניות הרלוונטיות אליו.

כיצד מקדמים אתרי מכרזים ממשלתיים?

קידום אתרים בכלל הינו ממוקד ביחד לשאילתות המתאימות לאתר. גם באתרים ממשלתיים ובאתרי מכרזים ממשלתיים, חשוב לבצע אופטימיזציה (מיטוב) של כל עמוד מכרז, לטובת חיפושים של אנשי מקצוע את המכרזים הספציפיים. צוות מקצועי שייקח עליו את מלאכת הקידום של אתרי מכרזים ממשלתיים, ידאג להעלאה מיטבית של כל מכרז, ציון ממוקד ותואם קידום אורגני של כל מכרז, והגשה מאורגנת ונוחה לקריאה של נתוני המכרז, תוך התחשבות לא רק בדרישות מנועי החיפוש לאופטימיזציה של כל עמוד ומכרז, אלא גם בנוחות הקריאה והשימוש של בעלי מקצוע שאולי יפנו דרך האתר להגשת מועמדות על הפרוייקט.

קידום אתרי מכרזים – לא רק עבודה "אונסייט"

העבודה על קידום אתרי מכרזים ממשלתיים נעשית לא פעם מחוץ לאתר המכרזים עצמו, תוך זיהוי פלטפורמות דיגיטליות רלוונטיות וביצוע הפניות מקצועיות מפלטפורמות אלה אל אתר האינטרנט של המכרזים הממשלתיים. הפניות כאלה תורמות להזרמה של מתעניינים אל אתר המכרזים הממשלתיים ולהגברת העניין וכמות הפניות לכל מכרז.

בנוסף, חשובים נוכחות ופרסום ברשתות חברתיות (כמו למשל לינקדאין – LinkedIn – רשת חברתית מקצועית בעלת אוריינטציה עסקית ברורה). פרסום מכרזים בקבוצות מתאימות, מגדיל את החשיפה לכל מכרז באופן משמעותי.

עבודה מקצועית ומהירה

מרבית המכרזים הם בעלי "אורך חיים" ידוע מראש, וניתן להגיש בקשות להשתתפות בהם עד לתאריך שהוא ידוע מראש וגם בדרך כלל מפורסם בתיאור כל מכרז. לכן, עבודה המיטוב והקידום של כל עמוד מכרז, נעשית באופן מיידי וללא דיחוי. באתרים כאלה בדרך כלל חשוב להקפיד על עדכונים שוטפים ו/או על מערכת חכמה שיודעת למיין מכרזים על פי תאריך ולהנגיש את המכרזים האקטואליים.

בקידום אתרים – חשוב לעבוד עם צוות של מומחים

לא רק בתחום של מכרזים ממשלתיים – בכל תחום, כאשר נבחר צוות לקידום אתרים, חשוב לדעת שמדובר בצוות מקצועי, בעל ידע וניסיון בתחום של קידום אתרים ובעל יכולת להתאים את החומרים שיפורסמו הן לאופי החברה המפרסמת את המכרז והן לצופים ולפונים הפוטנציאליים עבור המכרז.

צוות קידום אתרים עבור מכרזים ממשלתיים יהיה צוות מקצועי, בזמינות גבוהה, שיוכל לפעול בטווח זמנים קצר לאחר פרסום כל מכרז, ולשפר את הניראות והחשיפה שלו.

חברת A2Z מתמחה בקידום אתרי חברות ממשלתיות, מוסדות וגופים ציבוריים, ואתרי מכרזים. אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו לקבלת הצעה לעבודה משותפת.

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!