לקראת דעיכתו של Universal Analytics(UA) מן העולם, אנשי SEO רבים נאלצים היום להתמודד עם השינויים הגדולים ב-GA4. בעוד שהראשון מקבץ מספר אינטראקציות לסשן בזמן מוגדר, השני עוקב אחר כל אינטראקציה כאירוע משלו. המעבר לגרסה החדשה מאלצת את מקדמי האתרים למקד את האנליטיקה לניתוח מעורבות של הגולשים מהרגע שבו הם נוחתים באתר.

האתגר בתקופה המעבר בין 2 הגרסאות, מתייחס בעיקר לניטור הנתונים המוכרים בתוך גרסת ה-GA4, שמגדירה מחדש את כללי המשחק וממקדת את אופן התפיסה וההסתכלות האנליטית למידת מעורבות הגולשים. במאמר הבא נציג את היכולות החדשים של GA4 שיוכלו לסייע לפתח את אסטרטגיית קידום טובה יותר ועל הדרך – ידידותית למשתמש.

אז מהי גרסת GA4 המדוברת?

Google Analytics 4 (GA4) היא הגרסה החדשה והמשודרגת של Google Analytics שנועדה לאפשר ניתוחים מעמיקים ומתקדמים יותר של מדדי התנועה, האיכות וההתנהגות של הגולשים באתר והיא כוללת כלי ניתוח מתקדמים יותר שנועדו לשיפור דינמי ומתמשך של חווית הגלישה בתוך האתר.

מהי מידת ההשפעה של GA4 על SEO?

בעזרת GA4, ניתן לאסוף מידע מעמיק יותר על התנהגות המשתמשים באתר מה שמאפשר לבנות אסטרטגיות SEO ממוקדת המבוססת על שיפור חוויית המשמש, מדד שהפך בפני עצמו לגורם מכריע על דירוגי האתר במנועי החיפוש. במאמר זה נבין כיצד GA4 יכול לשדרג את עבודת ה-SEO.

ניטור עמודים שמזרימים הכי הרבה תנועה

בדומה ל-UA, גרסת GA4 מאפשרת למדוד את הביצועים של עמודי האתר בתוצאות החיפוש של גוגל. ניתוח נתונים אלה, מאפשר לזהות את עמודי התוכן שמזרימים את רוב התנועה ולהתאים אסטרטגיית SEO ייעודית.

בנוסף, GA4 מספק מידע לגבי ההתנהגות הכללית של המשתמשים באתר, כלומר אלו פעולות ספציפיות מתבצעות בעמודים אלו.
לדוגמה, אם פוסט מסוים בבלוג מזרים הרבה תנועה לאתר, ייתכן שנרצה לשדרג אותו ברכיבים ידידותיים שיניעו את הגולשים לבצע פעולות נוספות בעמוד או לשפר רכיבים קיימים שאינם מייצרים מספיק פעולות. אם אכן מזהים מגמת שיפור אפשר להחיל את השדרוג גם לעמודי תוכן נוספים ובכך למנף את את תנועת ה-SEO לתנועה פעילה יותר.

ניתוח שיעורי המרה

ניתוח המרות ב-GA4 מתייחס ליחס בין מספר הפעולות שבוצעו באתר לבין מספר המבקרים הכולל. המידע עוזר להבין כמות הביקורים, כמה פעולות מתבצעות מתוכם (רכישה או הרשמה לניוזלטר) ומה היחס ביניהם.

היחס מאפשר להבין לעומק את הפוטנציאל העסקי של האתר, להפיק תוצאות, למקד את עבודת ה-UX ובאופן כללי לתכנן ממשק משתמש יעיל יותר.

כדי לבצע ניתוח המרות ב-GA4, יש לעקוב אחרי הנתונים המתקבלים מהמערכת ולהשוות בין מספר הפעולות לכמות המבקרים. הכלי לניתוח ההמרות יכול לעזור למאמצי הקידום בעיקר במצבים שבהם רוצים לדעת אילו רכיבים מניבים יותר פעולות ובכך להגדיל את מידת המעורבות של הגולשים.

שיפור חווית משתמש

התפיסה של GA4 לעודד בעלי אתרים ומקדמים להגדיל את מעורבות הגולשים באתר יכולה להועיל על הדרך בשדרוג כללי של חווית המשתמש שידוע כגורם SEO משמעותי שיכול להשפיע לטובה באופן ישיר על מדדי האיכות,  ובאופן עקיף יותר על מדדי התנועה ודירוגי האתר במנועי החיפוש.  לדוגמה, אם משתמשים מתקשים למצוא את המידע שהם צריכים באתר (רמז – מספר צפיות נמוך ביחס לכניסות) ידרש לבצע התאמות שיוכלו לעזור לגולשים לנווט בקלות לעמודי הנחיתה הרלוונטים שהם מחפשים באמצעות תפריט ניווט קריא יותר, רכיב חיפוש מתקדם באזור בולט תפריטי ניווט צדדי ועוד.

זיהוי מילות מפתח בעלות ביצועים גבוהים

GA4 מאפשר לעקוב אחר הביצועים של מילות המפתח המובילות לאתר כדי להבין אלו מהם מניבים את מירב התנועה ובכך להתאים תוכן רלוונטי שירחיב מידע ממוקד ורחב יותר לגולשים. לדוגמה, בעזרת GA4 אפשר להסיק שמילות מפתח מסוימות מכניסות תנועה לאתר אך לא מניבות המרות ובכך להתאים מיקרו קופי שיניע את הגולשים לבצע פעולות שמקדמות את המטרות העסקיות. למשל מילוי טפסים, רכישות וכו'.

פרופיל קישורים נכנסים

בניית קישורים היא מרכיב חיוני באסטרטגיית ה-SEO ו-GA4 יכול לספק תובנות חשובות לגבי היעילות של פרופיל הקישורים הקיים. דוח ניתוח הקישורים מסייע להבין מהם הדומיינים המפנים לאתר ולאלו דפים הם מפנים בתוך האתר.כמו כן, הדוח מציג מדדי תנועה כמו כניסות (USERS) ופעולות (Sessions) ונותן דגש עיקרי למדדי ההתנהגות (שיעור מעורבות, המרות, רכישות ועוד).

למעשה ניתן להבין אלו אתרים מכילים קהל יעד רלוונטי ופעיל כדי להפנות קהל מעורב לאתר המקודם ובכך לייעל את עבודת הקידום גם מחוצה לו.

החשיבות ב-GA4 לשיפור מאמצי ה-SEO

Google Analytics 4 הוא כלי חיוני, ממוקד ומתקדם לשיפור ביצועי ה-SEO באמצעותו, אפשר לקבל תובנות חשובות בדגש על מעורבות המשתמשים שיסייעו לפתח אסטרטגיית קידום יעילה יותר המכוונת לקהל היעד הנכון ובכך להעניק חווית גלישה מותאמת יותר שבסופו של דבר – תגדיל את שיעורי ההמרות והרכישות באתר.

אמנם הממשק החדש של GA4 יצריך זמני למידה ממושכים, אבל הם הכרחיים לניצול הפוטנציאל המלא של הכלי החזק והמתקדם הזה.

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!