המאמר הזה מוגש כשירות לציבור – לפני שאתם מתחייבים להשקעה ארוכה טווח של קידום אורגני עבור אתר האינטרנט שלכם, ואפילו אם עדיין לא הקמתם אתר אינטרנט חדשני, נוח, ויעיל לקידום אורגני – האם אתם *באמת* יודעים איך להפוך את אתר האינטרנט שלכם לערוץ שיווקי יעיל? כל מה שאתם צריכים לדעת על קידום אורגאני לאתר שלכם ברשת – במאמר שלפניכם.
למה לי קידום אורגני?
אם גם אתם חושבים שתהליך הקמת אתר האינטרנט שלכם חותם את פרק ההשקעה שלכם בנוכחות ברשת – כדאי שתחשבו שוב. ללא קידום, שיווק, ונוכחות ברשת – גם האתר שלכם ייבלע בין עשרות אתרים חדשים (בעברית!) המוקמים מדי יום. מה עושים כדי שזה לא יקרה? קידום אורגני.
מה זה קידום אורגני?
קידום אורגני הוא קידום "טבעי" בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש הגדולים ברשת (או בקצרה – גוגל). הקידום האורגני מטרתו לגרום לאתר שלכם "לעקוף" בתוצאות החיפוש אתרים של מתחרים בביטויי מפתח רלוונטיים, כך שהלקוחות הפוטנציאלים המחפשים ברשת את השירות שאתם מספקים – יגיעו אל האתר שלכם.
יתרה מכך, זמנים השתנו ועולם הדיגיטל דינאמי מאי פעם ומציע יותר ויותר אפשרויות קידום ככל שעובר הזמן. לכן אתר האינטרנט שלכם, מושקע ומזמין ככל שיהיה, כיום הינו רק ערוץ אחד בלבד במגוון ההולך וגדל של נכסים דיגיטליים ברשת שיכולים להניב לעסק שלכם רווחים רבים (בייחוד לאתרי אי-קומרס). בעלי עסקים כיום חייבים להכיר פלטפורמות נוספות להגדלת היקפי המכירות ברשת, ביניהן הרשתות החברתיות, גוגל עסקים, וכמובן – Google Shopping – פלטפורמת המכירות החדשה מבית גוגל שהושקה באוקטובר 2020. מערכת גוגל שופינג מאפשרת קידום חנות וירטואלית, הכוללת את כל המוצרים המובילים של העסק – מוצגים ישירות לגולש בהתאם לחיפושיו ועפ"י העדפותיו האישיות. ניהול חנות אונליין במערכת Google Shopping הינה בגדר חובה לכל בעל עסק השואף לקדם את עסקיו בדיגיטל!
איך עושים את זה?
קידום אורגני משאיר את האתר שלכם רלוונטי ו"חי". דרך זיהוי של ביטויי חיפוש פופולאריים (כלומר, מה שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם באמת מחפשים בגוגל), המקדם האורגני מתכנן ומשקיע בבניית תוכן מדוייק המספק מענה איכותי ומרשים עבור הלקוחות שלכם, כך שגם מנועי החיפוש וגם הלקוחות מתרשמים שהאתר שלכם הוא האתר היעיל, הרלוונטי, והמקיף ביותר שיציע מענה איכותי לחיפוש של הלקוח. נושא נוסף אליו מתייחס הקידום האורגני הוא הגדלה של פופולאריות האתר ברשת – דרך קישורים מקצועיים מאתרים קשורים אל האתר, וחשיפה של גולשים רבים לאתר שלכם.
בשביל מה אני צריך אנשי מקצוע שיקדמו לי את האתר?
מקדמים אורגניים מקצועיים מתחילים בדרך כלל בתהליך הקידום בקביעת אסטרטגיה לתהליך הקידום, למשל, זיהוי ביטויי חיפוש שכדאי להשקיע בהם. לאחר מכן, יבצעו שינויים באתר וימשיכו בתחזוקה שוטפת של התכנים שלו, יעדכנו עמודים קיימים לטובת ביטויי המפתח שנבחרו ויצרו כל העת עמודי תוכן חדשים שיספקו עוד מידע ויתמכו בחיזוק הסטאטוס של האתר שלכם כממוקד ורלוונטי בביטויי המפתח.
בעלי אתרים רבים מאמינים שתחזוקה שוטפת של האתר שלהם באופן עצמאי תספר מענה איכותי לצרכי הקידום האורגני שלו, וזה נכון, אם אתם בתחום שאינו תחרותי וכל זמן שהמתחרים שלכם אינם משקיעים משאבים מרובים בקידום האורגני של האתר שלהם. כתיבת תכנים מתוכננת, מעניינת ומקצועית היא היבט חשוב בתחזוקת האתר ואם תוכלו גם לפרסם מאמרים כאלה באתרי מפתח בתחום ולא רק בבלוג שלכם – בכלל טוב.
מאידך, אם חשוב לכם להגיע לתוצאות ממוקדות; אם אתם בתחום תחרותי; אם אתם לא מצליחים להתחייב לתחזוקה שוטפת של האתר; אם חשוב לכם לראות תוצאות משמעותיות בפרק זמן מהיר יותר – חשוב שתיוועצו עם מומחים בעלי ניסיון בקידום אורגני, ותאפשרו להם לקדם את האתר שלכם או להוסיף על העדכונים שאתם דואגים להם באופן קבוע ולדייק אותם.
איפה אני מוצא מקדמי אתרים איכותיים?
תחום קידום האתרים האורגני הינו תחום פרוץ, ולא כל העוסקים בו הם מקצועיים מספיק על מנת להעלות משמעותית את אחוז הלקוחות הפוטנציאליים הפונים אליכם מן האתר. לכן, חשוב לעבוד עם חברה מקצועית, שתעמיד לרשותכם צוות מקדמים אורגניים מנוסים.