מדוע כדאי לכתוב בלוג עסקי?

בלוג עסקיבלוג (בעברית: יומן רשת) הוא מערכת מקוונת של ניהול תוכן ומחשבות של אינדיבידואל, בעל עסק, בעל תפקיד בעסק, בעל תחביב מסוים ועוד… הרבה שואלים אותי מדוע עליי לפתוח בלוג ? כמה זה יקדם אותי? את המותג שלי ? את בית העסק ? וכמה זמן אני צריך/ה להקדיש על מנת להאכיל ולהזין את הבלוג החדש שלי… במחשבות.

אז בשביל לקצר לכם את המחשבות, התהיות, חוסר ההבנה או השאלות. אם אין לכם יומן רשת, או בית העסק שלכם אינו קשור או משדר אל לקוחותיו דרך יומן רשת ייעודי… קומו, גשו, ופתחו עוד היום!

מדוע!?

התשובה המתבקשת הראשונה היא “קידום”

כמובן וכמו שכולנו יודעים, אחד התפריטים האהובים ביותר לאינדוקס טוב יותר במנועי חיפוש בכלל ובפרט מנוע חיפוש גוגל, הוא שילוב טקסטואלי של מחשבות, מילים, מילות חיפוש, אמרות, ציטוטים וגם לעיתים תמונות… כמה שיותר טקסט יותר טוב, כמה שהטקסט יוצג באופן היררכי ומסודר על האתר או יומן הרשת שלנו… גם טוב… כמה שהטקסט שלנו יהיה ממוקד נושא מסוים… (אופי החברה, פעילות החברה, חידושים בחברה, בלוג עיסקי תורם לקידום אורגניפיתוחים עתידיים של החברה..) אפילו טוב יותר.

אנו חייבים להבין שגוגל מאוד אוהב לדרג את האתר שלנו לפי מה שאומרים עלינו בחוץ… כמה ממליצים יש, כמה הפניות אל האתר שלנו יש… כמה ציטוטים של תכנים מהאתר שלנו יש… ואיך אנו או אתר בית העסק שלנו מרושת ברחבי רשת האינטרנט העולמית…. (www) . לפיכך, מה אם ניצור אנו את מאגר המידע הטקסטואלי המקצועי המקוון המרוכז והממוקד סביב נושא פעילות בית העסק שלנו, ונפנה את כל הקישורים וההמלצות אל האתר שלנו… מה יהיה אז? נכון, אנחנו נקבל המלצה ממקור “טוב” (בלוג, יומן רשת בבעלותנו) על האתר שלנו ובכך נסייע לקידום.

ומשפט זה עונה על השאלה הבאה….

יומן רשת בתוך האתר שלי או מחוץ לאתר שלי ?

ובכן, אנחנו רוצים את ההמלצה הנ”ל, ממקור חיצוני, בעל שם מתחם אולי שונה (Error! Hyperlink reference not valid). כי כמו שהבנו זה טוב לקידום אורגני… אבל אנו לא רוצים שהלקוחות שלנו יתברברו או יסתובבו להם בחופשי ברחבי רשת האינטרנט, אנו רוצים אותם פה, אם כבר להתברבר אז אצלנו…

לכן באותה נשימה אני יכול לציין שיומן רשת חיצוני עבור בית העסק שלי הוא טוב לנו, אבל לא חובה, אפשר לכתוב או לבנות או להתקין מערכת CMS (Content Management System) באתר שלנו על מנת לנהל את הבלוג ובכך גם כמובן להפוך אזור באתר שלנו לטקסטואלי יותר, שכמו שהבנו, זה התפריט המומלץ עבור מנועי חיפוש שאוהבים מאוד לאכול טקסט והרבה… ומסייע לקידום אורגני.

איך בלוג עסקי תורם לבית העסק שלי ?

חשוב להבין כמה דברים…. היום בעידן ה Web2.0 , מבקרי האתר שלנו מצפים לאינטראקציה, הלקוחות שלנו יותר חכמים, יותר בעלי דעה, ובעלי הרבה הרבה יותר כוח (תחשבו על שיתוף ברשתות חברתיות, מסרים חיוביים מהאתר שלי שיופצו למאות חברים…) ולכן הבלוג שלנו מהווה מן חדירה למחשבות, לתכנונים, לפעילויות העסקיות של החברה.

אפשר לומר שבלוג פעיל מהווה אסמכתא מוחלטת ש…”הנה ! אנו כאן ! אנו פעילים ! ואנו חיים! ” וזאת בהשוואה לאתרי תדמית של בתי עסק המעודכנים אחת לחודש או לא עלינו אפילו יותר…

בלוג ייעודי לחברה שלי מכסה את ה Business environment שלנו. במידה והבלוג שלנו הוא ממוקד (ומומלץ שכן), ומספר על החברה, על פעילויותיה, הישגיה, ומטרותיה העתידיות… אנו משתפים הקהילה העסקית שלנו במחשבותינו. ואולי ואם לקוח התרשם מאוד מהעובדה שאנו משתפים נושא שמאוד רלוונטי עבורו ? ואולי ואם הלקוח יפנה את תשומת הלב אל חבריו, מכריו, ו/או יגיב במערכת התגובות המובנית שיש בכל מערכת CMS של בלוגים, האין זה תורם להגדלת קהל הלקוחות שלנו ? ברור שכן. והיום, בעידן השיתופיות ופייסבוק… אפילו יותר.

כמו כן ברור לכולנו, שברגע שלקוח חדש, מעוניין להחליט באם להצטרף לקהל לקוחותינו או לגשת למתחרים, הוא יבקש ללמוד עלינו יותר (זוכרים ?! מובילי דעה, בעלי דעה, בעלי כוח!) הלקוח ירצה להבין כמה העסק שלנו פעיל, מהי ה Business environment שלנו, ובמידה ואנו באמצעות הכתובים, והמחשבות ורמת הפתיחות שלנו בשיתוף הרשת המקוונת על פעילויותיה של החברה שרך הבלוג, נצליח ולו במעט להעלות חיוך או ביטחון אצל אותו לקוח עתידי… כבר עשינו חצי דרך ושווינו אותו.

תקשורת עדכונים ו RSS

נכון, כולנו לא מניחים דעה, שישנם מיליוני אנשים ברחביי רשת האינטרנט שרק ממתינים ומבקרים את יומן הרשת הטקסטואלי שלנו על בסיס יומי… וזאת בכדי לקבל תגובה או לראות באם אנו עדכנו את הבלוג שלנו במקרה.

אז מערכת הבלוגים המתקדמת חשבה גם על נושא זה, מערכות דיוור, בניית דטהבייס של לקוחות, לקוחות עתידיים, ו/או אנשים המעוניינים להמשיך לעקוב אחרי פעילות החברה למטרת עבודה משותפת או אפילו השקעה עתידית (כן ! NEWS FLASH! משקיעים פוטנציאלים קוראים בלוגים !) כל אלו ועוד יכולים להירשם אל המערכת שלנו ולקבל עדכונים בזמן אמת לאחר כל הצבה של טקסט (או “פוסט” בשפת בלוגים מקצועית…) ובכך להתעדכן במהרה ולהמשיך לעקוב אחרינו.

וכמובן, Really Simple Syndication, מערכת ה RSS אשר מאפשרת לכל מבקר בבלוג שלנו להירשם ולקבל עדכונים (או Web feeds) על הבלוג שלנו… ומשם להתעדכן ולחזור ולבקר.

ולסיכום קוראים יקרים ובלוגרים עתידיים… הבנו שבלוגים תורמים לקידום אורגני, תורמים להבנה של לקוחות שבית העסק שלנו חיי! נושם ! קיים !  תורמים ליצירת אינטראקציה עם לקוחות, הם מגיבים על הכתוב, אנו עונים, בניהול יומן רשת אנו מאפשרים ללקוחות להירשם, להזין דוא”ל על מנת שאנו נוכל לדוור ו/או לשווק אליהם בעתיד, וכמו כן, להירשם וקבלת עדכונים בזמן אמת.

נכון שהשאלה הראשונה שתשאלו עצמכם “מה כבר אני יכול לכתוב ? ומי בבית העסק שלי אמור לכתוב את התכנים ? ” ובכן, תתחילו בלכתוב את מה שעולה לכם במחשבות… אפילו “היום נוצרה פריצת דרך משמעותית של החברה ברכישת לקוח אסטרטגי מוביל בחו”ל…” זה טוב.

ומי יכתוב ? כל אדם בעל דעה, מוביל, בעל הבנה וראייה אמיתית אל הנשמה הפנימית של בית העסק. ישנם בלוגים אשר מנוהלים על ידי המנכ”ל (“דבריי המנכ”ל”) ובכך הוא יוצר אינטראקציה גם עם העובדים וגם עם הלקוחות… (ומראה שהוא לא כל כך נורא או מאיים) ישנם בלוגים קהילתיים, אשר מנוהלים ע”י מספר אנשי, בעלי תפקידים, ישנם בלוגים אשר מנוהלים ע”י צוות פיתוח של החברה.. בו הם מעדכנים את הפרויקטים העתידיים לצאת ו/או אלו שהרגע יצאו, וישנם בלוגים אישיים, של אנשים בעלי דעה, אשר מעוניינים לשתף את כל העולם בחוויותיהם…

אם אתם לא שם… תהיו והיום ! זו המלצתנו.

ניווט וויז