הנגשת אתרים – מחוייבות חברתית וכדאיות עסקית

 

מספר העסקים והארגונים הפונים ליועצי הנגשת אתרים, ומבקשים להנגיש את אתר האינטרנט שלהם עלה בצורה חדה בשנה האחרונה.
האם אותם בעלי עסקים עושים זאת רק בגלל החוק החדש וחשש מקנסות כבדים?

אז גם אתה כבעל אתר כדאי שתדע, להנגשת אתר יש השפעה רבה על שיווק וקידום אתר העסק שלך  בגוגל:

בקצרה – מה זה בכלל הנגשת אתרי אינטרנט?

אתרי אינטרנט נגישים הם אתרים המאפשרים לאנשים עם מוגבלות ולאנשים מבוגרים לגלוש באותה רמה של יעילות והנאה ככלל הגולשים, ועל כן כוללים שורה של חוקים הנוגעים באלמנטים רבים באתר – החל מהנגשת טקסטים, תמונות וסרטונים, וכלה בהנגשת מסמכי PDF.

כפי שהיום ברור שכל בית חדש או מסעדה או בית עסק צריך שתהייה בו רמפה עם גישה נוחה לכיסא גלגלים, אותו דבר צריך להיות באתרי האינטרנט, לאפשר לבעלי מוגבלות לגלוש כמו כולם.

מי למשל צריך את זה?
הנה כמה דוגמאות:

עיוורים ובעלי לקויות ראייה:

  • לא משתמשים בעכבר – חייבים תמיכה מלאה במקלדת
  • לא יכולים ליהנות משימוש בתמונות, בצילומים או בכל חומר גרפי אחר
  • לא יכולים לראות הדגשות של צבע

לקויות מוטוריות:

  • לא יכולים להשתמש בעכבר
  • לא יכולים להשתמש במקלדת

לקויי שמיעה:

  • לא יכולים ליהנות מצלילים או קולות באתר

קשישים:

  • שהם לא מוגדרים כאנשים עם מוגבלות אבל בפועל חלקם סובלים מאותם מגבלות שהזכרנו

כמה יש כאלה?
אם מחלקים את האנשים עם מוגבלות גלישה ל- 4 קבוצות עיקריות,

  1. מוגבלות ראייה
  2. מוגבלות שמיעה
  3. מוגבלות מוטורית
  4. לקויות קוגניטיביות

אז בין אחד מכל 4 לאחד מכל 5 איש נכלל בקבוצות האלה!

לפי מחקר של חברת מייקרוסופט:
37% מהאוכלוסייה עם מוגבלות מתונה בכלל הקבוצות, ועוד 25% אנשים עם מוגבלות קשה מכל הסוגים, כלומר אנחנו מדברים על פלח שוק של לפחות רבע מהאוכלוסייה, אם לא הרבה מעבר לזה!! שיפיקו תועלת מטכנולוגיה נגישה.

כדאיות עסקית

מדוע גולשים עם מוגבלות צריכים אתרים מונגשים זה ברור. אבל גם החברות, בעלי האתרים צריכים את זה.

הנה כמה סיבות טובות:

  • כאמור יש חוק ותקנות שייכנסו בקרוב לתוקף
  • יותר ויותר ברורה במחויבות החברתית בנושא זה
  • מעבר לחוק ומחויבות חברתית יש לזה פשוט כדאיות עסקית- הגדלת החשיפה העסקית לקהל המטרה ב- 25% לפחות

בנוסף, יש חיבור מאד יפה בין השיווק באינטרנט לבין הנגשת אתרים

יש שני תחומים מאד חשובים בשיווק באינטרנט:

רוב פעולות ההנגשה באתר עולות בקנה אחד עם שני התחומים האלה!

כלומר, בנושא קידום האתר, הרבה מהפרמטרים להנגשה חופפים לפרמטרים הנדרשים לקידום האתר בגוגל, ואותו דבר בחווית הגלישה, הפרמטרים להנגשה הם כאלה שמשפרים את חוויית הגלישה לכל גולש. שני אלה משפרים בפועל את הביצועים של הגולשים באתר ואת התוצאות העסקיות באתר.

יפה מאד לראות שחברות מובילות כמו גוגל ומייקרוסופט מאד תומכות בנושא ההנגשה.
גוגל – פרמטרים חופפים בין צרכי ההנגשה והאלגורתם של גוגל לדירוג אתרים
מייקרוסופט – הוספת כלים ותכונות במוצרים (כמו וורד) שעונים על צרכי ההנגשה

למידע נוסף

אתר נגיש של אגוד האינטרנט הישראלי ועמותת נגישות ישראל www.nagish.org.il

לפניות- אתר עמותת נגישות ישראל www.aisrael.org

וניתן כמובן לפנות גם אלינו – נשמח להעמיד את הידע והניסיון המקצועי שלנו לרשותכם

יש לכם שאלות? בואו נדבר...

    רוקח 101, תל אביב-יפו
    המשיכו לעקוב אחרינו: