המעבר מ- Universal Analytics ל- Google Analytics 4 יכול להציף הרבה פערים בין שתי המערכות. לטובת העניין, כתבנו מאמר קצר שיעשה סדר ויעזור להבין: מדוע יש פערים במדידות בין GA4, ל-UA (Universal Analytics)?

הבדלים GA4 לעומת UA

הגדרה שונה של סשן

סשן – קבוצה של אינטראקציות של המשתמשים עם האתר, שמתרחשות בפרק זמן נתון.

סשן ב-UA – יכול לכלול מספר צפיות בדפים, אירועים, אינטראקציות ברשתות חברתיות ופירוטי עסקאות. מבחינת מדידה, הוא יסתיים לאחר 30 דקות של חוסר פעילות, או אירוע איפוס אחר שנקבע.

סשן ב-GA4 – מדדי הסשנים נגזרים מאירוע session start , שהוא אירוע שנאסף באופן אוטומטי. משך הזמן שלו נקבע לפי משך הזמן שחולף בין האירוע הראשון לבין האירוע האחרון בסשן.

ספירת סשנים שונה

תיעוד מאוחר של היטים (הקלקות לדוגמא), מכיוון שהם לא נשלחים באופן מיידי. ב-UA, ההיטים מעובדים אם הם מגיעים בתוך 4 שעות מסיום היום הקודם. ב-GA4, אירועים מעובדים אם הם מגיעים עד אחרי 72 שעות. *מכיוון שאירועי GA4 מעובדים לאחר טווח זמן ארוך יותר, ייתכן שתראו ספירות גבוהות יותר של סשנים בנכס והבדלים בנתונים המדווחים, בטווח של 72 שעות*

ב- UA, הסשן נגמר ב-3 מקרים:

  • 30 דקות מהאיוונט האחרון
  • אם מבקרים נכנסים ממקור תנועה חדש/אחר
  • ב- 12 בלילה

ב- GA4 לעומת זאת, הסשן לא נגמר כאשר המבקרים נכנסים ממקור תנועה אחר.

חישוב שונה של 'משתמש פעיל'

ב-GA4 , פעילות המשתמשים מזוהה באופן אוטומטי, כי מוגדרים בכל חשבון חדש איוונטים אוטומטית. לעומת זאת, ב-UA היה צורך להגדיר איוונטים באופן ידני (הקלקה על כפתורים, גלילה ועוד) בנוסף, ב-GA4 משתמש יכול להפעיל אפליקציה ולהיחשב כמשתמש פעיל, אך לא ב-UA.

*מצב כזה עשוי להוביל למספרים גבוהים יותר של משתמשים פעילים ב-GA4*.

כמובן שיש עוד גורמים נוספים אבל אלו העקריים והבסיסיים שחשוב לדעת בשלב זה.

מאמר בנושא GA4: איך לבנות אסטרטגיית SEO יעילה בעזרת אנליטיקס GA4

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!